Alla inlägg den 12 juli 2014

Av varlangtanefterdig - 12 juli 2014 11:30

Idag är en bra dag. Jag är positiv och tacksam för att vi ska få hjälp med att bli gravida.

Många gånger dyker tankarna upp, "tänk om det inte fungerar". Men jag måste sluta tänka så.


Det är klart att det ska fungera! Kanske vi inte lyckas på första försöket, men det är klart att vi kommer bli gravida. IVF har hjälpt otroligt många par, som försökt på egen hand hur länge som helst utan att lyckas.

 

Enligt informationsvideon på RMC Malmö, kan kvinnans inställning påverka resultatet mer än man tror. Med en positiv inställning blir man lättare gravid. Ja, det säger de i alla fall. Och jag väljer att tro på det. Jag ska vara positiv, se fram emot hela upplevelsen. Klart att det kommer att vara tufft, det är inget snack, men tänk vilken upplevelse.

 

Vi kommer verkligen få vara med från NOLL. Från ett obefruktat ägg, till att få se hur det befruktats, för att sedan få se när de stoppar in det befruktade ägget i mig. Vi kommer veta exakt på minuten när vi blev gravida. Och tänk... Tänk vad efterlängtat det här lilla barnet är. Tänk vad otroligt ÖNSKAT det kommer att vara, och så in i bombens älskat.

 

Åh, vad jag läntar efter att få uppfostra en unge. Få lov att forma vårt barn till en bra person, till en stark person. Jag längtar efter att få se in i de ögon som skapats av oss två, efter att få se de små benen springa på vår gräsmatta. Hoppa igenom vattenspridarens strålar och plocka bär ifrån hallonbuskarna. För att inte tala om hur mycket jag ser fram emot att få vara gravid, uppleva hela graviditeten och sedan förlossningen. Livets häftigaste upplevelse. 


Jösses vad underbart det ska bli!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards