Direktlänk till inlägg 2 oktober 2014

Tjo vad det går!

Av varlangtanefterdig - 2 oktober 2014 10:09

Nu har jag varit igång med sprutorna i nästan en vecka. Gonal-F har inte varit några problem alls, medans Orgalutranen är lite jobbigare. Tjockare och trubbigare kanyl, så det krävs betydligt mer kraft för att få in den. Men nu har jag klarat av den i tre dagar, skönt.


Igår var jag på VUL, för att se hur jag svarat på hormonerna och hur mina äggblåsor såg ut. Sara följde med mig, Andreas var tvungen att vara i skolan. Det var jätteskönt att ha med sig Sara, ett stort stöd och framför allt var det skönt att ha någon med sig att dela nyheterna med (oavsett om de varit positiva eller negativa).


VUL gick kanonbra! Bättre än jag vågat hoppas på. Jag hade 5 fina äggblåsor på höger sida, och 4 på vänster. Optimala mängden äggblåsor är mellan 8-12, och igår hade jag 9! :) De ändrade inte min dos, utan jag skulle fortsätta med samma sprutor och samma mängd 3 kvällar till, alltså fram till imorgon kväll. Det såg så pass bra ut att jag inte heller behövde något ytterligare VUL för att säkerställa när äggplocket ska ske, utan jag fick klartecken och vi ska på äggplock på måndag 6/10! Ägglossningssprutan, ovitrell, tar jag alltså på lördag kväll.


Det är helt galet att det flyter på såhär. Efter äggplock och lämnande av sperma på morgonen blir det så befruktningsdags på eftermiddagen, och på tisdag ringer vi dit och frågar hur det har gått. Har vi några fina befruktade ägg, blir det återföring antingen onsdag, torsdag eller lördag. Har vi tur har vi alltså ett befruktat ägg inuti mig någon gång i nästa vecka. :D 


Lite orolig och nervös är man självklart inför äggplocket, då det antagligen kommer kännas en hel del. Men - jag tänker så här... Förhoppningsvis ska jag klara av att trycka ut en unge någon gång i mitt liv, och då ska jag nog klara av ett äggplock också!

 
 
Libra

Libra

2 oktober 2014 15:29

Lycka till på måndag. Det är inte alla som får ont. Jag känner inte så mycket t ex. Så det kommer säkert att gå bra. :)
Kram

http://www.minbebis.com/blogg/libra

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av varlangtanefterdig - 15 december 2014 10:45

Jag inser att det blir färre och färre inlägg, och jag känner att tiden bara springer iväg. Snart en hel månad sedan jag skrev sist.   Efter VUL har dagarna, och veckorna, gått. Vi är nu i vecka 12, går in i 13 imorgon. Snart är de kritiska vecko...

Av varlangtanefterdig - 20 november 2014 14:03


Då var dagen kommen. Dagen då vi skulle få bekräftat att det faktiskt finns någonting där inne, med en liten minikropp och ett tickande hjärta.   Jag kände mig otroligt lugn i bilen, och även under promenaden från bilen in till RMC. Men när vi vä...

Av varlangtanefterdig - 11 november 2014 09:23

Jag har nu i tre dagar mått riktigt dåligt och konstigt. Jag pendlar mellan att vara yr, riktigt illamående, svag och skakig, tungandad och trött som bara den. Sen mellan varven mår jag precis som vanligt. Aptiten som var så stor förra veckan är so...

Av varlangtanefterdig - 30 oktober 2014 09:20

Idag går vi in i vecka 6. Jag känner mig lugn och lycklig, men jag kan fortfarande inte förstå att det faktiskt finns någonting där inne.   Magens uppsvälldhet har börjat lägga sig lite, jag är inte lika stenhård som jag var förra veckan och i bö...

Av varlangtanefterdig - 28 oktober 2014 10:15


  Ja, vi är gravida! :D Jag vaknade i lördags, tittade ut genom fönstret. Fortfarande kolsvart ute, det är säkert mitt i natten. Bäst att jag somnar om. Jag försöker, vrider och vänder på mig. Jag är kissnödig! Åh, kan det bli morgon, så vi kan ta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards