Direktlänk till inlägg 21 oktober 2014

Sista crinone-gelen

Av varlangtanefterdig - 21 oktober 2014 08:38

Har sovit så galet dåligt inatt. Min magkatarr har plågat mig ordentligt, trots att jag var så duktig med vad jag åt igår. Magen har krampat och knipt som tusan, och jag kunde inte göra annat än att byta ställning hela tiden. Det slutade med att jag fick gå till soffan och sova sittandes. Det känns faktiskt mycket bättre när jag sitter upp. Undrar vad det beror på.


Imorse var det dags för den sista crinone-gelen. Sista dagen med hormoner, åtminstone för den här gången. Känns skönt men samtidigt riktigt märkligt. Jaha... Då ska vi fixa detta själva nu då, guldägg. Bara du och jag. Med lite stöd från Andreas, såklart. :)


Om fyra dagar, vid den här tiden, har vi gjort testet.


Förhoppningarna är ganska höga just nu (vet inte om man ska säga tyvärr?). Sedan i fredags har jag haft mensliknande smärta lite till och från, och var i början himla orolig för att mensen skulle komma. Men ännu har den inte kommit, så jag hoppas på att det är livmodern som växer och att det är därför det känns. Lite illamående kommer då och då också, men jag räknar med att det är magkatarrens fel.


Hoppas att tuggtabletterna jag skaffade på apoteket igår kan göra någon nytta. Det här är ingen höjdare.

 
 
Libra

Libra

21 oktober 2014 12:34

Det är så jobbigt med magkatarr. Oftast beror det på att magsyra tränger upp i matstrupen. Det gör ont och känns obehagligt. Gaviscon eller Nuvalucol brukar hjälpa mig. Är det riktigt illa så får man äta Omeprazol i någon dag.

Ett tips är att lägga någon bok under huvudändan på sängen. Ja om det går. Är bra när man är gravid sen också när besvären kan bli värre.
Krya på dig och lycka till med testet!
Kram

http://www.minbebis.com/blogg/libra

varlangtanefterdig

21 oktober 2014 19:05

Jag är rädd för att äta omeprazol, då det står att man ska prata med sin läkare om man är/ kan vara gravid. Jag har fått Novalucol och tuggar febrilt i mig de tabletterna. :/ inatt tänkte jag redan från början sova upprätt, så minskar riskerna för att det ska bli värre. :(

Tack för dina tips, Libra!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av varlangtanefterdig - 15 december 2014 10:45

Jag inser att det blir färre och färre inlägg, och jag känner att tiden bara springer iväg. Snart en hel månad sedan jag skrev sist.   Efter VUL har dagarna, och veckorna, gått. Vi är nu i vecka 12, går in i 13 imorgon. Snart är de kritiska vecko...

Av varlangtanefterdig - 20 november 2014 14:03


Då var dagen kommen. Dagen då vi skulle få bekräftat att det faktiskt finns någonting där inne, med en liten minikropp och ett tickande hjärta.   Jag kände mig otroligt lugn i bilen, och även under promenaden från bilen in till RMC. Men när vi vä...

Av varlangtanefterdig - 11 november 2014 09:23

Jag har nu i tre dagar mått riktigt dåligt och konstigt. Jag pendlar mellan att vara yr, riktigt illamående, svag och skakig, tungandad och trött som bara den. Sen mellan varven mår jag precis som vanligt. Aptiten som var så stor förra veckan är so...

Av varlangtanefterdig - 30 oktober 2014 09:20

Idag går vi in i vecka 6. Jag känner mig lugn och lycklig, men jag kan fortfarande inte förstå att det faktiskt finns någonting där inne.   Magens uppsvälldhet har börjat lägga sig lite, jag är inte lika stenhård som jag var förra veckan och i bö...

Av varlangtanefterdig - 28 oktober 2014 10:15


  Ja, vi är gravida! :D Jag vaknade i lördags, tittade ut genom fönstret. Fortfarande kolsvart ute, det är säkert mitt i natten. Bäst att jag somnar om. Jag försöker, vrider och vänder på mig. Jag är kissnödig! Åh, kan det bli morgon, så vi kan ta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards