Direktlänk till inlägg 20 november 2014

Vecka 9 och dagen för VUL

Av varlangtanefterdig - 20 november 2014 14:03

Då var dagen kommen. Dagen då vi skulle få bekräftat att det faktiskt finns någonting där inne, med en liten minikropp och ett tickande hjärta.


Jag kände mig otroligt lugn i bilen, och även under promenaden från bilen in till RMC. Men när vi väl satte oss i väntrummet började fjärilarna i magen komma igång och mitt hjärta slog dubbelt så fort kändes det som.


Vi kom in, han frågade hur jag mådde och bad mig sedan göra mig redo för VUL. Tänk! Det fanns en liten grodd där inne! En grodd på nästan 2 cm, och med ett hjärta som tickade så fint!


 


BF blev flyttat ett par dagar bakåt, så nu ska det vara dags 29/6. :)


Mitt mående går verkligen upp och ner. Oftast mår jag bra, utan några konstigheter. Men till och från slår illamående, yrsel och svaghet till. Och trötthet såklart. Förhoppningsvis ska det ge med sig om några veckor.      


Nu har vi i alla fall fått se att det finns någonting levande där inne, och det känns otroligt skönt måste jag säga. Andreas blev nog lite rörd tror jag, när han fick se. Och nu har han gått runt och trallat och sjungit i några timmar :) Haha.

 
 
Libra

Libra

20 november 2014 18:14

Ett stort grattis! Vad roligt! :)
Kram

http://www.minbebis.com/blogg/libra

 
Ingen bild

Nes

10 december 2014 14:24

Gud vad jag blir glad av att komma in på din blogg och läsa:).
Jag och min kille har precis fått remiss ivägskickat till rmc i malmö och får väl en tid inom 3 månader.. Jag längtar.. Och hoppas på att jag också blir gravid någon gång..
Kram ❤️

varlangtanefterdig

15 december 2014 10:45

Hej!
Vad bra att bloggen har den effekten. :) Jag har ju helt klart en väldigt positiv syn till IVF. Det kommer gå hur bra som helst för er också ska du se! Vet vilken lättnad det är när man väl kommer igång, allt känns så bra liksom, även om det är en lite speciell process man ska gå igenom.

Stort lycka till! Kram!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av varlangtanefterdig - 15 december 2014 10:45

Jag inser att det blir färre och färre inlägg, och jag känner att tiden bara springer iväg. Snart en hel månad sedan jag skrev sist.   Efter VUL har dagarna, och veckorna, gått. Vi är nu i vecka 12, går in i 13 imorgon. Snart är de kritiska vecko...

Av varlangtanefterdig - 11 november 2014 09:23

Jag har nu i tre dagar mått riktigt dåligt och konstigt. Jag pendlar mellan att vara yr, riktigt illamående, svag och skakig, tungandad och trött som bara den. Sen mellan varven mår jag precis som vanligt. Aptiten som var så stor förra veckan är so...

Av varlangtanefterdig - 30 oktober 2014 09:20

Idag går vi in i vecka 6. Jag känner mig lugn och lycklig, men jag kan fortfarande inte förstå att det faktiskt finns någonting där inne.   Magens uppsvälldhet har börjat lägga sig lite, jag är inte lika stenhård som jag var förra veckan och i bö...

Av varlangtanefterdig - 28 oktober 2014 10:15


  Ja, vi är gravida! :D Jag vaknade i lördags, tittade ut genom fönstret. Fortfarande kolsvart ute, det är säkert mitt i natten. Bäst att jag somnar om. Jag försöker, vrider och vänder på mig. Jag är kissnödig! Åh, kan det bli morgon, så vi kan ta...

Av varlangtanefterdig - 24 oktober 2014 13:33

  Rubriken säger väl allt? Imorgon är testdagen kommen. Hur galet är inte det? Imorgon får vi veta. Har guldägget valt att fästa, eller inte? Är vi verkligen gravida? Eller inbillar man sig bara? Den mensliknande smärtan, illamåendet, det känsliga ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards