Direktlänk till inlägg 11 november 2014

3 dagars märkligt mående

Av varlangtanefterdig - 11 november 2014 09:23

Jag har nu i tre dagar mått riktigt dåligt och konstigt.

Jag pendlar mellan att vara yr, riktigt illamående, svag och skakig, tungandad och trött som bara den. Sen mellan varven mår jag precis som vanligt. Aptiten som var så stor förra veckan är som bortblåst. 


Igår var det tufft på jobbet, man har liksom ingenstans att ta vägen ifall man skulle må riktigt dåligt. Nu när jag sitter hemma och jobbar är det mycket skönare. Man kan slappna av på ett helt annat vis när man vet att man inte har långt till toaletten, till sängen och allt annat.


Igår somnade jag i soffan strax efter 20, vid 22 vidare till sängen och sov idag till halv 7 - 7. Man undrar ju om man kanske sover för mycket? Att det är det jag mår dåligt av? Eller är det helt enkelt såhär jag ska må nu ett tag?


På torsdag ska jag till BM, ska prata med henne då.


Back to work!

 
 
Ingen bild

Caroline

11 november 2014 10:26

Precis som er så har jag och min sambo försökt länge att få barn, vi har också gått på RMC. Kroppen svarade positivt på hormonbehandling (sprutor) så vi behövde aldrig göra något äggplock. Känslan när jag fick ett plus på stickan var helt overklig, sedan dess har jag nog tagit 6 graviditetstest sammanlagt, känns otroligt att vi ska bli föräldrar som har försökt i så många år. Är nu i vecka 8 och hoppas att allt är som det ska.

varlangtanefterdig

11 november 2014 15:11

Vad härligt, Caroline! Stort grattis till plusset. Då ligger du en vecka innan mig :) Hur mår du?

 
Libra

Libra

11 november 2014 12:36

Det där är typiska graviditetssymptom. Det brukar kännas bättre efter vecka 10-12 igen. :)
Kram

http://www.minbebis.com/blogg/libra

varlangtanefterdig

11 november 2014 15:10

Ååh, blä. Jag vill inte må såhär i flera veckor till :P haha. Nåväl, man får försöka fokusera på att glädjas åt att man faktiskt är gravid. :)

 
Ingen bild

Caroline

11 november 2014 17:49

Grattis till er också.
De senaste veckorna har jag varit extremt hungrig, hade ett stort sötsug de första veckorna som börjar att lägga sig nu. Väldigt trött, känns som om jag skulle kunna sova dygnets flesta timmar, illamående, ömma bröst, ja det är väl det klassiska symtomen jag har fått. Vore roligt att följa varandra åt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av varlangtanefterdig - 15 december 2014 10:45

Jag inser att det blir färre och färre inlägg, och jag känner att tiden bara springer iväg. Snart en hel månad sedan jag skrev sist.   Efter VUL har dagarna, och veckorna, gått. Vi är nu i vecka 12, går in i 13 imorgon. Snart är de kritiska vecko...

Av varlangtanefterdig - 20 november 2014 14:03


Då var dagen kommen. Dagen då vi skulle få bekräftat att det faktiskt finns någonting där inne, med en liten minikropp och ett tickande hjärta.   Jag kände mig otroligt lugn i bilen, och även under promenaden från bilen in till RMC. Men när vi vä...

Av varlangtanefterdig - 30 oktober 2014 09:20

Idag går vi in i vecka 6. Jag känner mig lugn och lycklig, men jag kan fortfarande inte förstå att det faktiskt finns någonting där inne.   Magens uppsvälldhet har börjat lägga sig lite, jag är inte lika stenhård som jag var förra veckan och i bö...

Av varlangtanefterdig - 28 oktober 2014 10:15


  Ja, vi är gravida! :D Jag vaknade i lördags, tittade ut genom fönstret. Fortfarande kolsvart ute, det är säkert mitt i natten. Bäst att jag somnar om. Jag försöker, vrider och vänder på mig. Jag är kissnödig! Åh, kan det bli morgon, så vi kan ta...

Av varlangtanefterdig - 24 oktober 2014 13:33

  Rubriken säger väl allt? Imorgon är testdagen kommen. Hur galet är inte det? Imorgon får vi veta. Har guldägget valt att fästa, eller inte? Är vi verkligen gravida? Eller inbillar man sig bara? Den mensliknande smärtan, illamåendet, det känsliga ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards